Forum SiQ Strona Główna


SiQ
"...Nie ma lustra, które by lepiej odbijało człowieka niż jego słowa..."
Odpowiedz do tematu
Łamacz Zaklęć
Pavel
Drzewo


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Srebrne Marchie (gdzieś niedaleko Murcek=D)

Łamacz Zaklęć

Wstęp
-Eledorze pospiesz się zaraz się ściemni.- powiedział młoda ludzka kobieta ubierając się w pośpiechu.
-Już idę Garicko.- Odezwał się głos z sąsiedniego pokoju. Po kilku chwilach do pomieszczenia wszedł mężczyzna. Po jego twarzy można było stwierdzić że ma około 25 lat. Ubrany był w długą zdobioną czerwoną szatę. Jego blond włosy były rozczochrane i porozrzucane na wszystkie strony. Ludzie chwycili się za ręce w wyszli na oblaną blaskiem zachodzącego słońca uliczkę miasta. Kolejny letni dzień zbliżał się ku końcowi. Para pospacerowała około pół godziny podziwiając występy bardów.
-Zostało jeszcze trochę czasu do zmierzchu.-Powiedziała Garicka.- Chodźmy jeszcze na chwilę do lasu.. Teraz wieczorem będzie tam przepięknie.
-W lasach w ostatnich czasach zrobiło się niebezpiecznie Garicko.
-Eledorze proszę…
-No już no dobrze chodźmy ale tylko na chwilę. Wiesz że jutro muszę wcześnie wyruszyć. Skierowali się w kierunku bram miejskich. Idąc powolnym krokiem dotarli na jego skraj. Przy bramie zagadnął ich strażnik:
-Panie, w lasach o tej porze można spotkać bandytów oraz dzikie bestie wyruszające na polowania. Nie wiem czy rozsądnie jest wychodzić o tej porze…
-Wiem co robię, wychodzimy tylko się przejść. Poza tym dam sobie jeszcze radę z kilkoma wilkami.
-Jak chcesz, wracaj jednak szybko panie. Nasze bramy w nocy są zamknięte dla wszystkich, nawet dla tak szanowanych obywateli.
-Wracamy najpóźniej za pół godziny.-Powiedział Eledor, po czym para skierował się drogą w kierunku lasu. Maszerowali w ciszy podziwiając piękno natury. Nie minęło jednak 10 minut, a Garicka nieśmiało zaczęła rozmowę.
-Eledorze, czy naprawdę musisz jutro wyjeżdżać? Wiesz przecież że bez ciebie będzie mi trudno.
-Muszę wyjechać Kochanie. W gildii potrzebują teraz dobrych magów. Wytrzymaj jeszcze tylko te pół roku, to już mój ostatni etap szkolenia. Potem wrócę, zajmę się własnymi badaniami i zamieszkamy razem tutaj, w mieście.
-Wiem obowiązek wzywa. Jednak wytrzymam, muszę. Eledorze ten okres będzie dla mnie wiecznością. Mówiąc to oczy Garicki powoli napełniały się łzami.
-Zostawiam ci pieniądze na utrzymanie. Teraz wracajmy muszę jutro wcześnie wstać, spakować niezbędne rzeczy i przygotować konia.- Z tymi słowami zaczął powoli zawracać w stronę miasta. Jednak po chwili zorientował się że coś jest nie tak. Usłyszał szmery i szum w krzakach. Obrócił się szybko. Na drodze stało dwóch orkowych bandytów. Nie zdążył nawet zareagować, a zza pleców usłyszał głos.
-Czas umierać-Wysyczał największy z orków. Eledor zaczął gorączkowo myśleć. Orkowie mieli przewagę było ich w sumie pięciu. W umyśle zostało mu już tylko jedna rzecz, Garicka. Ona była najważniejsza. Z dumą wyprostował ręce. Wykonał kilka nie zrozumiałych gestów rękami i otoczył Garicke magicznym polem siłowym..
-Teraz jest bezpieczna.- Pomyślał.- Magia mym sprzymierzeńcem, zwyciężę. Nie zdążył nawet skończyć myśleć, gdy jeden z orków zaszarżował na nich z toporem. Eledor wraz z Garcką uskoczyli w las. Teraz widział wszystkich przeciwników. Z całej bandy tylko jeden miał łuk. Nie wahając się ani chwili mag wystrzelił w najbliższego napastnika błyskawicą. Huk, po czym bestia zwaliła się na ziemię. Trzech napastników pobiegło w ich stronę a ostatni szykował strzałę. Orkowie pokonali dzielący ich dystans w kilka sekund. Garicka w panice zaczęła uciekać. Dwóch napastników ruszyło za nią, a ostatni skierował się w stronę Eledora, łucznik zaś zniknął gdzieś w gęstwinie. Czarodziej wyczarował kule zabijając dwóch napastników. W tym czasie ork dogonił Garicke. Cios toporem, jednak ten odbił się od pola siłowego otaczającego kobietę. Eledor poczuł nacisk zaklęcie czerpał z niego coraz więcej sił. Ork zamachnął się po raz drugi. Mag skupił się aby utrzymać zaklęcie i zaczął przygotowywać drugie mające zbić bestię. Ostrze zbliżało się o Garicki. Eledor poczuł ból. Orcza strzała wbiła mu się w ramię. Nie wytrzymał, ork trafił kobietę w głowę. Pół sekundy później wystrzeliły kule magicznej energii zabijając dwóch ostatnich maruderów. Spojrzał na Garicke, wokół jego narzeczonej była kałuża krwi. Na jej ciele leżało ciało martwego orka. Eledor nie mógł patrzeć. Nie miał siły. Poczuł mdłości. Upadł na kolana.
-To moja wina.- Pomyślał.- Nie byłem wystarczająco silny. Zaczął płakać. Wściekłość wezbrała w nim. Chciał biec. Wstał, zebrał siły i udał się w nieznanym mu kierunku. Nie wytrzymał długo ale szedł dalej. Po czterech zabójczych godzinach marszu poczuł że moc w nim słabnie. Powoli tracił wiarę w siebie i w magię. Zbliżał się ranek a mag coraz bardziej słabł. Ukląkł nad rzeką aby obmyć twarz z brudu i łez.
-Eledorze wstań.- usłyszał za plecami wysoki męski głos. Nauczony doświadczeniem obrócił się szybko. Zobaczył wysokiego elfa stojącego jakiś 10 metrów od niego. Nie był silny wciąż jednak pamiętał proste zaklęcia. Wystrzelił w przybysza soplem lodu. Lód zbliżył się do nieznajomego ale trafiając go nie przyniósł żadnego efektu.
-Znam twoją słabość twój ból.- Odezwał się nieznajomy.
-Nic nie rozumiesz.- Krzyknął Eledor.
-Ależ mylisz się młody magu. Myślisz że kim jestem kolejnym magiem który mówi że może ci pomóc? Nie zaatakowałem cię chociaż ty to zrobiłeś.
-Czemu miałbym ci ufać?
-Znam ludzi podobnych tobie. Pomogą ci zapomnieć o starym życiu. Jest tylko jeden warunek. Musisz wyrzec się swej starej mocy. Podążaj za mną i zaufaj mi.
-Nie mam już nic do stracenia.-Powiedział Eledor postępując do przodu. Jeszcze dwa metry i stał przy nieznajomym. Wyciągnął dłoń do przodu. Chwycił broń. Cudowne uczucie ogarnęło jego słabe ciało. Poczuł się tak jakby uwolnił się od Magii. Uwolnił się wreszcie od przyczyny śmierci Garicki.
-Witaj bracie.- Powiedział z uśmiechem elf…


Magia… W niej potęga, siła. Celem wszystkich magów jest poznanie jej tajemnic, poskromienie jej. Niektórym udaje się to do pewnego stopnia. Są też tacy których magia zawiodła… Nie była wystarczająco silna bądź uległa żeby spełnić ich prośbę. Tacy czasami wybierają ścieżkę Łamaczy Zaklęć, zostają byłymi czarodziejami którzy porzucili ścieżkę magii i poprzysięgli jej zemstę starając się ją niszczyć we wszystkich przejawach.
Przygody: Większość Łamaczy Zaklęć podróżuje i szuka przygód aby pokazać ludziom swą przewagę nad magią. Starają się oni chronić pozostałych członków drużyny przed wrogo nastawionymi czarodziejami.
Charakterystyka: Łamacze zaklęć potrafią na wiele różnych sposobów walczyć z magią. Potrafią niwelować efekty czarów a także je odbijać. Potrafią także kraść magom zaklęcia wtajemniczeń.
Charakter: Ile członków tej klasy tyle charakterów. Jednak ich sposoby walki z magią skłaniają ich raczej do chaotycznego trybu życia.
Religia: Łamacze zaklęć nie czczą jakiegoś konkretnego bóstwa. Jednak żadni z nich nie wierzą w boga którego domeną jest magia np. w Boccoba.
Pochodzenie: Łamaczem Zaklęć nie zostaje się z wyboru. Ścieżką tą podążają co którzy przez jakieś ważne wydarzenie odwrócili się od magii wtajemniczeń. Większość z nich pochodzi z Gildii lub Cechów Magów gdyż tylko silny wcześniej mag może podążać tą ścieżką. Niektórzy z nich zawiedli się na niej w czasie jakiegoś ważnego wydarzenia np. wielkiej bitwy lub w obronie najbliższych. Jednak musi to być wydarzenie na tyle ważne żeby magia stała się z największego sprzymierzeńca, największym wrogiem. Jednak niektóre społeczności (zwykle złe) improwizują te wydarzenia aby znaleźć sobie potężnych sprzymierzeńców.
Rasy: Najczęstszymi Łamaczami Zaklęć stają się krasnoludy które jednak nigdy do końca nie umiały zrozumieć subtelności magii. Elfy rzadko podążają tą ścieżką. Jednak te które magia zawiodła na tyle aby odwrócić się od niej, są w walce z nią bardzo konsekwentne. Półorkom brakuje inteligencji aby obrać tą drogę rozwoju. Pozostałe rasy są obojętne i czasami też wybierają tą ścieżkę.
Inne klasy: Upadły czarodziej nigdy nie będzie współpracował z magami wtajemniczeń, chyba, że widzi w tym wyższy cel. Chętnie połączy on swe siły z wszelkiej maści wojownikami, oraz magami objawień takimi jak kapłani czy druidzi. Jeśli chodzi o tych ostatnich Łamacze akceptują ich sposób czarowania gdyż pochodzi on raczej z Boskiej interwencji lub sił natury.
Kości Wytrzymałości: k6

Wymagania:
Oto wymagania które postać musi spełnić aby zostać Łamaczem Zaklęć.
-Umiejętność rzucania 3 poziomowych czarów wtajemniczeń.
-Czarostwo ranga:9
-Wiedza (Tajemna) ranga:8
-Jakieś ważne wydarzenie po którym postać straci wiarę w magię.

Umiejętności klasowe: Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Fałszerstwo (Rzt), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisów, Rzemiosło (Int), Stosowanie magicznych urządzeń, Wiedza (Int), Zawód
Biegłość w broni i pancerzu - Łamacz Zaklęć biegle posługuje się wszystkimi broniami prostymi. Jest biegły w użyciu lekkich pancerzy oraz tarcz.
Atrybuty – Łamaczom Zaklęć potrzebne są te same atrybuty którymi posługiwali się jeszcze będąc magami gdyż określają one jak dużo komórek na zaklęcia będą posiadali. Ważna jest dla nich także budowa gdyż zwiększy ona ich PW.

Informacje ogólne
Komórki po czarach – Nieważne czy postać była wcześniej Zaklinaczem lub Czarodziejem otrzymuje nadal w taki sam sposób komórki na czary jakby dalej awansowała w tej klasie czarującej.

W zależności od tego czy postać była wcześniej czarodziejem lub zaklinaczem będzie ona otrzymywała różne umiejętności po różnych kosztach.

Byli zaklinacze posiadają więcej komórek na czary, zaś dla byłych czarodziei niektóre moce są tańsze lub takie do których zaklinacze nie mają dostępu.

Łamacz Zaklęć – Zaklinacz

Blokada Czaru – Na 1 poziomie Łamacz Zaklęć otrzymuje możliwość blokowania zaklęć wtajemniczeń w zasięgu 24m. Do zablokowania czaru trzeba użyć komórki na czar równej blokowanemu zaklęciu. Na koniec zostaje tylko wykonać prosty test czarostwa ( ST 5 + poziom blokowanego czaru) jeśli ten się powiedzie zaklęcie ma zniwelowany efekt. Gdy Łamacz Zaklęć przebije ST o 10 lub więcej czar zostaje odbity w czarującego. Łamacz Zaklęć może użyć tej zdolności dopiero po przebiciu przez maga OC.
Zamiana Ról – Na 3 poziomie Łamacz Zaklęć potrafi zdejmować klątwy z przeciwników i premie z wrogów. Jeśli użyje tej zdolności zaklęcie trwa na nowym celu tak długo jak pozostało do jego końca. Koszt tej umiejętności to komórka na czary o 2 poziomy wyższa od przenoszonego zaklęcia.
Kradzież Czaru – Na 6 poziomie Łamacz Zaklęć zyskuje możliwość kradzieży czarów. Użycie tej umiejętności wymaga udanego dotykowego testu ataku. Jeśli ten się powiedzie ofiara (którą musi być mag wtajemniczeń) i Łamacz Zaklęć wykonują sporne testy czarostwa. Jeśli zwycięży Łamacz Zaklęć kradnie najwyższą dostępną celowi komórkę na czary (Łamacz Zaklęć nie może mieć więcej komórek niż wynosi maksymalna liczba). Jeśli zwycięży cel nic się nie dzieje. Tej zdolności Łamacz Zaklęć może używać ilość razy równą poziomowi w tej klasie prestiżowej/2 zaokrąglane w dół.
OC – Na 8 poziomie Łamacz Zaklęć zyskuje OC w wysokości 19. Nie kumuluje się ono z żadnymi innymi premiami dającymi OC.
Pochłaniacz - Łamacz Zaklęć na 10 poziomie jest już tak perfekcyjnie wyszkolony do walki z magią że pochłania (niweluje) pierwsze 15 punktów obrażeń zadanych od zaklęcia. Do tego połowa zniwelowanych obrażeń przyczynia się do wyleczenia postaci.

Łamacz Zaklęć – Czarodziej

Blokada Czaru – Tak samo jak Zaklinacz.
Zamiana Ról – Tak samo tylko: Koszt – komórka na czary równa poziomowi przenoszonego zaklęcia.
Kradzież Czaru – tak samo jednak były czarodziej otrzymuje premię +2 do tego spornego testu czarostwa.
OC – OC równe 20.
Pochłaniacz – Może pochłonąć maksymalnie 20 punktów obrażeń.


Tabelka
Tabela
Poziom___Premia ataku____Wytrwałość____Refleks____Wola________Specjalne
___1_________0______________2__________2_________2_____ Blokada czaru, Utrata magii
___2_________1______________3__________3_________3_____
___3_________2______________3__________3_________3_____ Zamiana Ról
___4_________3______________4__________4_________4_____
___5_________3______________4__________4_________4_____
___6_________4______________5__________5_________5_____ Kradzież Czaru
___7_________5______________5__________5_________5_____
___8_________6______________6__________6_________6_____ OC
___9_________6______________6__________6_________6_____
___10_________7______________7__________7_________7_____ Pochłaniacz
Klasa prestiżowa gotowa. Wiem że większość ludzi nie gra na staty ale możecie ją sprawdzić i ocenić pod względem fabularnym. Pozdro dla wszystkich fanów RPG.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Pavel dnia Czw 22:26, 20 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

Sam to wymyśliłeśQuestion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pavel
Drzewo


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Srebrne Marchie (gdzieś niedaleko Murcek=D)

Tak wyszło. Lubię robić własne pracę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

No pięknie.Moim zdaniem,dobra robota


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pavel
Drzewo


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Srebrne Marchie (gdzieś niedaleko Murcek=D)

Jeśli mogę prosić sprawdź pod względem fabularnym staty olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

To zostawie sobie na jutro,bo już mam kurwiki zamiast oczu.Już chyba 6 gozdzina .Jutro poczytam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qlink
Administrator


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: ...z Katowic

Zaskakuje pomysłem, profesjonalizmem, dbałością o szczegóły. Pogratulować chęci i samozaparcia! Świetna robota! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gArEt
Gwiazda


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: nikąd

Tak świetna robota. Już ta klas mi sie podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

No fabularnie-że tak powiem-Wyczepiście .Bardzo ciekawy pomysł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gArEt
Gwiazda


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: nikąd

Napoczątku czytając myślałem że to będzie jakiś czarodziej łamiący zaklęcia, ale miłe zaskoczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

Zonk,Karol potrafi czytaćVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gArEt
Gwiazda


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: nikąd

Nauczyli mnie na zamkniętym;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jabberwock
Czarna dziura


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: Z piekła rodem

A no chyba że tak...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gArEt
Gwiazda


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4
Skąd: nikąd

Heh, mam pytanie Pavel, czy ta klasa jest Warcraft III Frozen Throne??Bo tam ludzie mają identyczną postaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pavel
Drzewo


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Srebrne Marchie (gdzieś niedaleko Murcek=D)

Zgadza się inspirowałem się Warcraftem tam było to przedstawione w troszkę inny sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łamacz Zaklęć
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  

  
  
 Odpowiedz do tematu